Capitalism stole my virginity - Den 2010-09-20 Klockan 16:59:41

Jag är djupt besviken över valresultatet. Det är för mig helt ofattbart hur SD kan ha fler väljare än Vänstern. Sjukt. För att vara lite positiv visar valsiffrorna iaf lite hopp, den yngre generationen verkar ha hjärtat lite längre åt vänster.

Jag undrar hur lång tid det ska ta innan svenska folket kommer på att de kanske inte lever i världens bästa land bara för att majoriteten kan bo i villa, köra en bil som är max fem år gammal, ha en dator per familjemedlem i hushållet, ha en skitfräsch mobiltelefon per familjemedlem, ha fler än en TV-apparat (helst då minst 32-tums LCD), ha en x-box till den stora tv:n, handla kläder för ofantliga summor som knappt håller någon månad (varken kvalitetsmässigt eller trendmässigt), lägga ner så jävla mycket pengar på skräpmat att fetma blir en folksjukdom och köpa julklappar för i genomsnitt 2700 kr varje år.

Man kan vara hur lycklig som helst utan allt det där. Om inte lyckligare...

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, ni skulle bara veta vad jag längtar tillbaks nu! Speciellt när jag varje dag vaknar upp till gråa dagar, och när allting känns så himla...svenskt på något vis. Jag behöver något annat. Det är knepigt det där. Vi ses och hörs snart, stor kram på er!

2010-09-21 @ 09:04:40
URL: http://malinan.blogg.se/
Postat av: Milla

svar: Ja, jeg likte låten veldig godt. Flinkt :)

2010-09-21 @ 11:28:42
URL: http://heroesandme.com
Postat av: Emma

svar: TAAACK :D

2010-09-21 @ 13:51:05
URL: http://sketches.blogg.se/
Postat av: Lena M Wallin

Ja, Sverige har verkligen blivit prylbögarnas Mecka. Men pendeln vänder - framtiden ligger i ungdomarnas händer och då finns hur mycket hopp som helst.

2010-09-21 @ 16:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback